lördag 17 oktober 2009

som vanligt :P

Under för många år va du den enda fasta punkten,
livet ändras snabbt och man blir förvirrad,
man vill våga tro att sanningen kommer ur
folks munnar och fast jag vet att lögnerna flugit
ut ur din så hoppades jag att du för sista gången
och enda gången skulle tala sanning,
jag såg in i de där ögonen som ja kände en
gång så jäkla väl å ställde frågan, utan att tveka,
utan att andas emellan såg du in i mina ögon och åter
igen ljög du mig rätt upp i ansikten.. skillnaden denna
gången var att det berörde mig inte, jag visste det hela tiden,
ville liksom bara kolla om de var som jag trodde.. Förklara
tom att jag inte brydde mig bara du tala sanning, du fortsätte att
ljuga, knepigt de där hur folk beter sig, nästan lite komiskt..
Frågan är om du fortfarande trodde att jag brydde mig så du
kände dig tvungen att svara som du gjorde eller om du bara
gjorde det som du var van vid, ljuga folk rätt upp i ansiktet..
Men..
Det som är skönt är att nu slipper jag undra hurvida jag kan lita
på dig eller inte, inte för att jag någonsin behöver lita på dig men jag
tycket lite synd om de människor som gör det, för ljuger du och
sviker dom lika mycket så skapar du bara väggar runt omkring dig
och då blir du till slut fast i något som du inte kan ta dig ur..
Jag hoppas inneligt att du kan hitta ro i dig själv för att
inse att du inte behöver ljuga för att folk ska tycka om dig, för de
kanske folk gör ändå, jag lägger ingen som helst
energi på att vara bitter, arg, ledsen eller annat sånt
för de är du inte värd, du är värd all lycka som du kan hitta men
först hoppas jag att du finner dig
själv i det som du så tydligt tappat bort!

1 kommentar:

Anonym sa...

Älskar dig, du vet var vi finns.