måndag 25 april 2011

Kramar, underbara kramar..

Man kan verkligen säga att ja bloggar om allt möjligt, känns inte som om det ena inlägget är det andra likt överhuvudtaget och de mesta kanske ni inte ens förstår! De e ju för att ja bloggar för mig själv så ja kan komma ihåg vid senare tillfällen för ja vet ju trots allt va ja själv menar och allt ska ni ju inte förstå heller =)

Har ni någonsin fått den där underbara kramen man bara inte kan släppa tanken om? Den som man aldrig önskar skulle ta slut, då man inte vill att personen ska gå?

Detta inlägget är baserat till er och ni ska få två uppgifter som tar ungefär en 15 minuter kanske, jaha tänker ni, va fan ska ja göra det för? Jo anledningen är att ni kommer (förmodligen) antingen må ganska gött efteråt och inse saker som ja själv precis insåg eller så kommer ni ha tårfyllda ögon men ändå en halvbra känsla i kroppen, eller så ser ni inte klippen för det är de uppgiften handlar om: att se två klipp på youtube, inte så svårt :P



Denna handlar om soldater som kommer hem igen efter en lång utlandsvistelse och överraskar sina nära och kära, jag gillar inte krig överhuvudtaget men kramarna och kärleken som genomsyrar hela filmen är rörande! Jag rös många gånger igenom filmen och önskar att man själv fick vara i en sådan där varm och go kram länge, då man liksom inte vill släppa taget.

Tror iofs att ja kommer få iaf en sådan kram nästa vecka innan ja åker men då är man mer splittrad, då är de ju vi ses kramen och inte hej kramen som kommer, hej kramen får man om nån hälsar på i sommar eller tidigast när jag kommer hem! De jag vill säga är att kramar är grymt underskattade och att vi alla behöver dom, oavsett ålder! Kramas mera.. Och nu blir min mamma nog glad för ja tänker skriva ut en text ur bibeln, nämligen Moses 7:63 som står i slutet av filmen om ni nu orkat se hela..

Moses 7:63

And they shall see us:
and we will fall upon their necks,
and they shall fall upon our necks.
And we will kiss each other. 

Och nu kommer vi till andra filmen, den enda kommentaren jag egentligen har där är att vi alla borde göra så här för man mår himla gott efteråt!!






Dessa två goa killarn hittade jag på arvika festivalen 2009, jag blev jätteglad och var självklart tvungen att både krama dom och fota dom, även (ja tror de va) Mattias gick fram och gav dom en kram! Ja talar bara för mig själv när ja säger att detta gillas men hoppas ni självklart håller med och inser vidden av en kram!

Kramas mera!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅÅÅ hva jeg savner deg :(
jeg blir så utrolig glad når jeg leser bloggen din!

lykke til når du skal til Hellas! Gjett om jeg skal komme på besøk til deg :)

Savner deg! klem fra din roomie <3

Mamma sa...

Helt underbart, undrar hur många som tänker på att en "kram" kan betyda allt. Jag tror du vet vem jag skulle vilja krama om, förutom er nära o kära, men min pappa är död sedan 16 år, men det går inte en dag utan att jag tänker på honom och sänder honom kramar....