torsdag 25 september 2008

Adrenalinkick på nolltid!

Vet inte ens hur man ska börja detta inlägg, de finns så mycket och skriva och så lite tid att göra det på.. Idag har jag vart ute på mitt "livs" bästa mc tur någonsing.. Har ju åkt mc förut men varken så långt eller så fort :oP Det va så att jag och Richard i klassen begav oss ut på lunchen då vi har en timmes lunch varje dag så skulle vi hinna en sväng med hans motorcykel vilket är av sportmodell.. Han hade sett ut en runda på eniros hemsida och vi åkte iväg och shit va den acca, wow, hur fort som helst så va man uppe i 100 knyck, vilken känsla.. Helt underbart..

Då vi kört en bit så började Richard undra vart vi va någonstans och jag hade ingen aning heller, det slutade med att vi stod i en vägkorsning och pratade med Jessica på telefonen för att höra vilken väg som gick fortast tillbaka till skolan, då vi ringde va de 5 minuter kvar till lektionen skulle börja :oP Vi kom en halvtimme försent till lektionen men för min del gjorde det ingenting.. Sammanlagt körde vi en 8 mil blandat med motorväg och härliga småvägar med goa svängar.. Har aldrig åkt så fort förut fast de märktes inte ens att de gick så fort.. Lätt värt varenda sekund och hur dagen än slutar så kommer jag nog vara glad ändå.. :oP Så jäkla härligt.. :oP Tack Richard!!! ;oP

Sen fick jag även veta att Malin i klassen även tänkt prova på att laga till den kycklingrätten som jag själv kommit på :oP Dagen kan verkligen inte bli bättre än så här, för när någon annan erkänner att de tycker om någon maträtt som jag har kommit på och lagat själv,och sen vill göra den själv tycker jag e riktigt kul *ler*

Puss Häii

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott för dig vännen! Du förtjänar en bra dag! kämpa på, kram

Anonym sa...

Natten den fjärde juli försvann en dotter, en syster, en kompis, en kusin, ett barnbarn, en granne, en systersdotter, en bästa kompis, en flicka... en oskyldig 16-årig flicka... Norba...
Hon var hos en vän och skulle hämtas av sin syster. Hon stod och väntade i en minut. Det visade sig att det var en minut för mycket. Hon överfölls handlöst av en äldre man beväpnad med en kniv. Hon hade ingen chans.

Hon överfölls av en man som sjukvården och psykiatrin inte kunnat ta hand om trots tidigare oprovocerade våldsdåd. En man som inte fått den vård och omsorg som han behövde, annars hade detta inte hänt.

Norba är inte den första som råkat ut för liknande dåd. Men härmed deklarerar vi att hon ska bli den sista. Vi startar detta uppror för att väcka liv i makthavarna och få dem att satsa mer pengar på psykvården.

Hjälp oss att inte låta Norbas död vara helt meningslös.

(Hemsidan)
http://www.namninsamling.com/slutar_med_norba

Så snälla snälla.. Skriv på och hjälp oss få vår rätt, Låt inte hennes död vara i onödan! Nästa gång kan det vara någon du själv känner!

Sköt om dig/ Mrs this is me now