söndag 12 december 2010

Pepparkakshelg

Haft en helg som har gått i pepparkakans tecken skulle jag vilja påstå..
Vanligtvis inför varje jul så brukar jag bli fullständigt opeppad, det som i vanliga fall kan rädda min jul brukar vara min moders underbart goda kanelkaka.. Fast i år har inte ens tanken på den kakan fått upp min julstämning, jag är inte motiverad helt enkelt.. Men efter denna helgen så har känslan jul kommit sig smygande undan för undan =)

I fredags så åkte ja å Monica "bettan" hem till broder olsson, dvs bettans storebror Daniel, en himla trevlig pöjk på Bohusgården.. Vi va ganska många som käkade pizza och såg på idol och även så gjordes det en massa pepparkaksdeg.. Denna fick ja lära mig skulle stå under natten för att dagen efter lekas med..

Sagt och gjort på lördagen samlades vi igen, Jag, Bettan och Broder Olsson.. De skulle bygga hus, de skulle inte jag, jag gjorde en älg och staket till deras hus...

Som ni ser föreställer de första två bilderna min älg som jag är mäkta stolt över faktiskt, dock förstörde någon av syskonen olsson hans ben/fot, (eller så va det jag) oavsett så fick han iaf gipsas, därav det vita benet.. Hornen har det bara kommit snö på för den som undrar..



Sen var de där med husen också.. de blev himla snygga eller ja, Monicas var väl inte så snyggt innan men iom att hon är grymt duktig på å måla och rita å allt sånt där så gjorde hon hela kreationen underbart snygg med glasyr =)




Så fint blev det till slut =)



Sen så har ja ingen riktigt bra bild på Broder Olssons kreationer men här syns det ganska bra att han har en kyrka och en massa småhus.. Dock syns det även att han har tröttnat lite på att måla glasyr på småhusen och istället nöjer sig med att smaka lite ;o)


Haft en go helg som vanligt fast skillnaden är att nu smyger sig julkänslan sig sakta men säkert sig på.. Känns bra.. Känns nödvändigt!

Häii så länge!

Inga kommentarer: