onsdag 22 december 2010

Somliga straffar gud direkt, en del väntar han 4 dagar med!

"Det snöar ute, ganska så mkt! undra då hur de blir med gatan som gud glömde, Valhallavägen"

För er som fortfarande undrar så kan jag meddela att gatan är numera inte bortglömd och jag staffades ganska så hårt för att ha tvivlat på detta! Imorse satt en liten bot på Görans ruta vilket innebär att någon har tafsat på honom, jag har tidigare gjort klart för alla att han inte är en som vanligtvis står på gatan å att han då inte borde staffas för detta, men Icke!

Boten gällde iaf snöröjning som skulle ske på gatan denna dag mellan 8 och någonting.. Väldans bra egentligen om de bara kunde informera om detta påhitt så man hade möjlighet att välja någon av de andra 1000 parkeringar som finns på denna gata.. Jag kände mig lite ledsen så jag ringde upp den ansvariga och tackar för julklappen men anser att den hamnat lite fel, han påpekar att han har skyltat bra men inte på tvärgatan för man kör ju i körriktningen (det är inte enkelriktat på valhallavägen).. Så ni som känner till området vet ju att man kan svänga in vid tvärgatan och sen rakt upp till huset där ja bor utan några problem, men de visste tydligen inte han..

Så tack Uddevalla skit Kommun för den tidiga Julklappen, jag tänker lämna tillbaka den!
Om den hade vart på sisådär en 200 kr kunde jag behållt den, men 700..
Nä de e för givmilt..

1 kommentar:

Anonym sa...

Stå på dig min älskling...pok