tisdag 30 december 2008

Mitt 2008

Mitt 2008 har varit ett annorlunda år, jobbigaste på mycket länge, de har kantats med många många tankar, smärta, död men även nytt liv, nya bekanskaper. Som de flesta vet älskar jag att ta kort, har inte haft en egen kamera fören de senaste månaderna men tänkte försöka visa mitt år i lite bilder..

Börjar i slutet av Februari/Mars då vi åkte till Branäs, en riktigt rolig skidresa där jag gjorde mest framsteg med skidorna och fick lite bättre självförtroende i backen :D


Sen så är det ett stort glapp till slutet av maj, då ja fick ledigt från jobbet för att åka med till Stockholm. Mitt X skulle springa Stockholm marathon och jag, Jimmy och Anna åkte med upp. Denna månaden blev det även paintball och sumobrottning: Av skorna att döma så ser de ut som de e Jimmy och Mattias som brottas



Sen i mitten av juli föddes Tissy och Findus, Tissy e min kissekatt som ja har i lägenheten nu.




Juli och Augusti:



Ute i gårvik en sen julikväll, jag och Malin hade hälsat på Mattias i deras sommarstuga ute på ön.. Troligtvis den bästa dagen hela sommaren.. Vet inte varför men det var riktigt mysigt och jag fick en försmak av att paddla kajak..
Hela sommaren jobbade jag i hemvården i Munkedal, gör jag fortfarande men ja vill tacka alla underbara kollegor som gjorde sommaren till den bästa jag har haft hittills. Först Magda som jag hade hur roligt med som helst innan hon gick på semester, sen kantades resten av sommaren med sena nattdopp, spelkvällar med väldigt gott sällskap i form av bland annat, Sara, Malin, Mattias, Tez och även i slutet Regina :D Förlåt om ja glömt någon! De finns ju mer underbara kollegor som jobbar där också men ni va inte med och bada å spela så därför nämner jag er inte här..

Magda, hoppas vi får jobba nästa sommar igen om ja jobbar kvar i munkedal




Sara och mattias när vi va och bada i en insjö norr om munkedal en natt i sommras,



Malin och Mattias vid Apelviken. Sara och Tez vid Fjorden, helt galen sommar har de varit, tack tack tack :D
Får inte glömma Helles årliga fest vid sjön, som iår kantades av mer nakenhet och hemlisar än tidigare :D



Sommaren gick väldigt fort och jag slutade mitt vikariat och började skolan :D Ett av de bästa besluten ja har tagit på mycket länge, trivs med skolan och de hjälpte mig att överleva ett par månader då ja helst inte hade velat leva alls, tror inte ens de vet om det men ni betyder jättemycket, tack..




Sen hoppar jag över ett par månader i mitt liv där jag mådde väldigt dåligt, inte enbart för att mitt förhållade med Andreas tog slut, utan för att fruktansvärda minnen sen 10 år som ja hade förträngt kom upp igen och de höll på att ta knäcken på mig, vet inte hur jag ska bearbeta dem och fortfarande så tycker jag att just den delen är jobbig.

November

I november blev det en del kalas samt efterfester fast de bilderna orkar jag inte ladda upp :D


December:
Ny lägenhet, nytt liv, nya bekantskaper.. November och december har vart de roligaste månaderna på mycket länge, :D


I tidigare inlägg finns det mer bilder ifrån året, mkt som man glömmer och inlägget blir jättlångt om man ska ta varje bild.. Jag saknar alla er som inte längre finns i min vardag, alla er som inte längre finns på vår jord, saknar alla mina vänner, älskar er..

Gott nytt år! Önskar mig och katten :D

Inga kommentarer: