fredag 20 november 2009

Ocensurerat!

tjo
äntligen fredag som man säger,
ligger och degar och försöker få ihop nått bra till uppsatsen
det går sådär, precis som allt..

imorgon har vi match, inte direkt taggad,
de e ju fest på skolan ikväll, mer sugen på den men
den gyllene regeln inom laget är ingen alkohol dagen
innan match och jag blev uttagen så då ska man spela!

hmm,, skadar andra sidan inte alls å vara nykter
en helg heller, va ett tag sen nu man va en hel helg
utan alkohol, vet de låter löjligt, jag som 22 år borde
väl kunna inse att man kan ha kul utan att behöva dricka
varje helg, grejen är, jag kan ha hur kul som helst utan
alkohol! Men det känns som om man tar igen allt man
missat under tonåringstiden då man inte gjorde det så
mycket, pratade med min lärare igår när hon va på besök
på praktiken å hon konstaterade nästan lika simpelt som
jag att de troligtvis är en fas man måste gå igenom,,

så alla ni där ute som eventuellt läser detta, döm mig
inte, för när jag umgås med mina vänner som
betyder hur mycket som helst oavsett vad som händer
så känns det som om livet leker och att jag betyder någonting,
jag finns, jag lever, jag är rolig, jag är bäst! nykter eller onykter
spelar ingen roll!

Å så e de en sak till som jag stör mig på, detta är ju trots allt
min blogg som ja får skriva vad jag tycker, tänker, känner
utan att nån ska bry sig om det, så länge man inte målar
ut någon eller startar så kallade bloggwars så e det lungt!
Men ändå kan man inte skriva vad som helst, familj, vänner
och andra släktingar kan ju ta illa upp! Men hur vet man
att de läser :O orkar faktiskt inte bry mig om det, jag vet
att en del kommer få spader och en del samtal kommer
att talas igenom efter jag skrivit detta men so what?
Ni som läser här de är ert val! Risken att ni kommer
att läsa om er själva är kanske stor/ liten, positivt/negativt..

Nu är det mer eller mindre ocensurerat!

2 kommentarer:

Paula sa...

Jag har en fråga. Vad fan e bloggwars??? ;)

Paula sa...

Okej! Jag i min lilla naiva värld har aldrig hört talas om det.. hahaha..